نظرتان در باره ی این وبلاگ چیست؟

آمار مطالب

کل مطالب : 127
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 54
باردید دیروز : 2
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 476
بازدید سال : 655
بازدید کلی : 105289

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بانک مقالات و نرم افزار اسلامی و آدرس jalaluddin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 476
بازدید کل : 105289
تعداد مطالب : 127
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Online

دانلود رایگان بازی - نرم افزار

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 26 آبان 1389
نظرات

 

مقدمه:
رفتار گرایی یکی از نظریه های رایجی است که ازبطن ساختار علمی_اجتماعی مغرب زمین درعلوم انسانی وارد شده است.رفتارگرایی باتکیه بر اصول اثبات گرایی مهم ترین نقش خودرا درعلوم اجتماعی بازی کرده.هرچند در دهه‌های اخیر نقدهای بی شماری به رفتار گرایی واردشده؛ولی باجرأت می توان گفت به رغم واردبودن بسیاری ازانتقادها ، بازسایه رفتارگرایی بر سرعلوم اجتماعی وسیاسی سنگینی می کند.
 
ادامه مطلب.....

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2977
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 9 شهريور 1389
نظرات

 

پسا تجدد گرایی
 
 
مقدمه:
امروز در دنیای معرفت ، شاهد تحولات مهمی هستیم که نمی توان نسبت به آنها بی اعتنا‌بود. اقیانوس عظیم معارف بشری که در طول دست کم سه قرن،به ظاهر آرام بود، در دهه های اخیر،به جهت انتقادات وارد بر تفکر حاکم؛یعنی تجدد گرایی وتجدد دچار تلاطم شد. ما قبل از اینکه وارد اصل بحث بشویم به عنوان مقدمه سیر گذرا به‌مراحل فکری غربی ها خواهیم انداخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 1558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 10 مرداد 1389
نظرات

 

چکیده:

درعصری قرارداریم که مدگرای،تنوّع طلبی ورفاه زدگی درزندگی ماشینی غوغا می کند.دنیاپرستان ودر رأس آنها استعمارگران،برای رسیدن به اهداف شومخود،الگوهای درمصرف برای کشورهای ضعیف،بویژه مسلمانان ارائه می دهند که به جای استفاده صحیح وعاقلانه ازسرمایه وامکاناتی که دراختیار دارند،آنان رابه راه های ازمصرف می کشاندکه جزازدست دادن ثروت وامکانات زندگی ،آنهار،ره آورددیگری رادرپی نداشته باشد.

ادامه مطلب...

تعداد بازدید از این مطلب: 1159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 3 تير 1389
نظرات

 

چکیده:
دین مقدس اسلام بهره ‌برداری مشروع از مواهب الهی را مجازوکناره‌گیری از لذّات مادی درحد مشروع را به عنوان رهبانیت؛ امر ناپسند و آن را بدعتی از سوی راهبان شمرده است.
دین اسلام برای اینکه پیروانش از سعود به قله سعادت باز نمانند؛ آنان را به قناعت و ساده زیستی فرامی‌خواند؛ و از گرفتار شدن در ورطه افراط و تفریط در نحوه بهرهبرداری از امکانات مادی که زیانبار و حسرت آفرین است؛ برحذر میدارد ؛ زیرا برخورداری زیاد از نعمتهای دنیوی و اسراف در لذت ؛ آنان را از آنچه که هنرو کمال انسانی نامیده میشود؛ بازمیدارد ،و برعکس پرهیز از اسراف و برداشت زیاد گوهراو را صفا و جلا میبخشد وفکر و اراده اورا نیرومندتر میکند.

ادامه...

تعداد بازدید از این مطلب: 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1388
نظرات

 

اتحاد نفس وبدن از دید گاه ملاّ صدرا
چکیده :
یکی ازپیچیده ترین ومشکل ترین مباحثی که درعلم نفس مطرح است ، مسأله ی چگونگی اتحاد نفس بابدن است. پیچیده گی مسأله از این جا نشأت می گیرد که نفس موجودی است مجرّد باویژگی های منحصر به خودش، وبدن موجودی است مادّی با ویژگی های که مختص موجودات مادّیاست. حال سوأل مهمّی که در این جا مطرح می شود، این است که چگونه میان این دو موجود بیگانه که دارای صفات کاملا متضاد ومتفاوت است، پیوند اتحاد حقیقی بر قرار می شود ؟ وچه عاملی این اتحاد وپیوستگی را پایدار می سازد؟
قبل از ملا صدرا نظریات و اقوال مختلفی از سوی فلاسفه برای حلّ این مشکل اظهار شده است که نه تنها از عهده ی پاسخ سوأل مطرح شده بر نیامده؛ بلکه ده ها سوأل دیگری را به ارمغان آورده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 11 مهر 1388
نظرات

 

شهرت و اقسام آن
چکیده:
مسأله شهرت و اقسام آن از جمله مباحثی است که در میان فقها از جایگاه ویژه ی برخوردار است. فقها در مقام فتوا در موارد بسیاری با استناد به شهرت، فتوای خویش را صادر نموده اند.
موضوع نوشتار حاضر که « بررسی شهرت و اقسام آن » می باشد، در سه فصل تدوین گردیده است.
در فصل اول، ابتدا از مباحث مقدماتی بحث شده است که هر تحقیق و پژوهشی بدان نیازمند است از قبیل : بیان مسأله ، اهمیت مسأله، سؤالات تحقیق، فرضیه تحقیق، پیشینه تحقیق، قلمرو تحقیق ، و...، و در ادامه ی این فصل به تبیین چند واژه به عنوان واژگان کلیدی بحث پرداخته شده است، و واژگانی همچون « حجت» ، « شهرت»، «فتوی » و «روایت» توضیح داده شده و مراد از هر یک بیان گردیده است.

ادامه مطلب...

تعداد بازدید از این مطلب: 2382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سبحان دانش
تاریخ : یک شنبه 10 مهر 1388
نظرات

 

  
چکيده                                   
چگونگي مسأله ربط متغيّر به ثابت، از غوامض مسائل فلسفي است. حکماي مشاء براي ربط دادن موجودات متغيّر به ثابت که خداوند باشد، از حرکت دوري دايمي فلک استمداد جسته و معتقد بودند که حرکت دايمي و دوري داراي دو جهت است: يکي جهت ثابت که ناظر به حرکت توسّطيه است؛ و ديگري تغيّر، که همان حرکت قطعيه است. پس حرکت دايمي و دوري با اين دو ويژگي مي‌تواند واسطة بين ثابت و متغيّر باشد.
باگذشت زمان و پيشرفت علوم، بطلان اين نظريه آشکار و نظريه بديع صدرالمتألهين جايگزين آن گرديد. صدرالمتألهين برمبناي نظريه حرکت جوهري و اصالت وجود اظهار مي‌دارد که جواهر عالم طبيعت ذاتاً در حرکت و تغيّر است، هويت آن عين سيلان و تصرّم است و تمام تحوّالاتي که در عالم طبيعت رخ مي‌دهد، برخاسته از جنبش ذاتي و دروني عالم طبيعت است.
نويسنده در اين نوشتار سعي کرده است که اين مسأله را با تکيه بر ديدگاه ملاصدرا بررسي نمايد.
واژه‌هاي کليدي:حرکت،سنخيت بين علت و معلول، جعل بسيط و جعل تأليفي، ثابتو متغير.
تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 13 صفحه بعد

وبلاگ شخصی سبحان دانش کارشناسی فرهنگ و معارف اسلامی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ارشد معارف و فلسفه اسلامی دکتری فقه سیاسی با گرایش روابط بین الملل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود